Op naar een bijzonder jaar - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Monique Hanssen-Megens - WaarBenJij.nu Op naar een bijzonder jaar - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Monique Hanssen-Megens - WaarBenJij.nu

Op naar een bijzonder jaar

Door: Monique Hanssen

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 Januari 2014 | Nederland, Eindhoven

25&26 december, En dan zijn er de kerstdagen, twee dagen met je familie, gezellig eten en veel kletsen natuurlijk ook veel over Zuid-Afrika gehad, de gevoelens zijn verdeeld. Natuurlijk gunt iedereen me deze kans maar zijn ook bezorgt want het is wel ver en lang. Tijdens deze dagen komen vaak de goede doelen op tv, en aan mensen wordt de vraag gesteld wat hun droomwens zou zijn als ze een grote prijs zouden winnen… dan hoor ik een dame vertellen dat ze al heel lang een droomwens heeft….werken met kindjes in Afrika….. ze wint die prijs (vorig jaar) en heeft haar wens uitlaten komen waar mooie beelden van worden getoond. Dan besef ik me helemaal dat ook ik DIT ga meemaken, ik kan haast niet wachten tot 2 februari.

27 december, Bethje komt kennismaken en bij wat kopjes koffie kletsen we al heel wat af. Samen zijn we het er over eens dat het een kei gezellige reis gaat worden met hele mooie doelen waar we aan mogen gaan weken. Binnenkort ook nog even een bakkie met de twee andere missieleden inplannen en op 8 januari komen we samen met de werkgroep van EWDCC.

30 december, Iemand bij het sporten attendeerde me op de film over Nelson Mandela die momenteel even draait in het Nat/Lab. Samen met man en kinderen gaan we vandaag deze film bekijken. 2,5 uur duurt de film maar de film boeit van begin tot einde. Wat een leven en wat een man, geen wonder dat hij elke dag wordt geëerd en toegezongen door de kindjes in de EWDCC. Dit had ik van mijn collega Marleen te zien en te horen gekregen die daarvan een filmpje had gemaakt tijdens haar missie.

31 december / 1 januari. De wensen vliegen via Whatsapp door de lucht en diegene ik spreek wensen mij een heel bijzonder jaar toe….en dat gaat het zeker worden want zeven weken naar Zuid-Afrika is niet alledaags, die kans krijg je misschien maar één keer. Ik moet wel effe eerst zorgen dat de longontsteking verdwijnt, 30 december voor de tweede maal bij de huisarts geweest en zwaardere medicatie voorgeschreven gekregen….en rust houden, nou dat was ook het enige wat ik kon, geen puf voor drukke dingen. Maar in mijn hoofd blijft het druk met denken en dromen over Zuid-Afrika en wat we daar allemaal kunnen en mogen gaan doen.

  • 02 Januari 2014 - 17:31

    Thilly Megens:

    Ja Monique zoals je schrijft in je verslag zeker een bijzonder jaar voor jou.De dagen aftellen is begonnen.
    Zeker eerst opknappen van je longontsteking. We wensen jou alle goeds toe in 2014.

  • 02 Januari 2014 - 18:43

    Annemie Van Kemenade:

    Hoi Monique,

    Het zal zeker heel bijzonder worden. Nu al druk met alle voorbereidingen. We gaan je berichten zeker volgen. Alvast veel succes met alles.

    Liefs van ons allemaal, Annemie

  • 03 Januari 2014 - 11:53

    Perry:

    Hey Monique,

    Vanaf nu heb je er een volger bij.
    Succes met de voorbereidingen.

    Perry,Joseth en kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 11772

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 23 Maart 2014

Evaton-West

Landen bezocht: