nog maar 3,5 week en dan..... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Monique Hanssen-Megens - WaarBenJij.nu nog maar 3,5 week en dan..... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Monique Hanssen-Megens - WaarBenJij.nu

nog maar 3,5 week en dan.....

Door: Monique Hanssen

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Januari 2014 | Nederland, Eindhoven

10 januari, De eerste 10 dagen van januari zijn voorbij voor je het weet. Aangezien ik aan het opknappen ben van de longontsteking zijn er maar weinig activiteiten te melden. Op 3 januari maken Bethje en ik kennis met Monica die dan terug is van haar wintersportvakantie. Ook zij voelt zich uitverkorene en heeft net als wij erg veel zin om aan de slag te gaan in EvatonWest.

Op 6 januari is ook Judith terug van haar reis naar ( west )Afrika waar ze ook al heel mooi werk heeft mogen verrichten met de straatkinderen en de weduw vrouwen in Djenné, Mali. Met haar maken we verder kennis op 8 januari wanneer we door de werkgroep EWDCC worden bijgepraat en met ons de doelen worden besproken waaraan we mogen/kunnen gaan werken vanaf 2 februari. Wauw we hebben straks daar zoveel te doen dat de zeven weken zullen omvliegen.

Komende week praten we verder met de werkgroep EWDCC maar zal ook team 6, die 2 december zijn terug gekomen hun ervaringen aan ons overdragen en kunnen we daarna met vrienden, kennissen en belangstellende naar hun presentatie kijken.

Diverse zaken heb ik bed/bank hangend via de laptop al kunnen regelen zoals activeren van de creditkaart en het “aan” zetten van mijn wereldpas ( wist niet eens dat die “uit” of “aan” kon staan ) maar ook via google ingezoomd op waar we over een kleine vier weken zullen zijn en wat er in de (spaarzame) vrije tijd mogelijk bezocht en bekeken kan gaan worden.
Ook heb ik de eigenaresse en docent van Schrijfdans benaderd voor de Engelse versie van schrijfdans voor peuters en kleuters en ze bood spontaan aan om het boek en muziek cd te sponsoren. Hopelijk kan ik dit schrijfdansen daar laten ervaren en zullen de kindjes maar ook de teachers er veel plezier aan beleven.
Nog 23 dagen en dan gaan we het allemaal meemaken.....Ik heb er erg veel zin in.

• 10 Januari 2014 - 22:35

Thilly Megens:

Voor je het weet is het zo ver, en dan nog 7 weken.